El último paso del trabajo propuesto es realizar una reflexión sobre todo lo que has hecho. Para ello te proponemos algunas cuestiones que te pueden ser útiles a este fin.
Rosa Lara:
- ¿Qué has aprendido con la realización de este trabajo?
- ¿Te ha ayudado a conocer mejor el tema de Historia que estás estudiando?
- ¿Te ha sido útil el trabajo para conocer las causas, el desarrollo, las consecuencias y/o la ubicación espacio-temporal del tema?
- ¿Te ha resultado fácil o difícil usar las herramientas de internet propuesta?
- ¿Te ha resultado fácil el navegar por Internet?
- ¿Te has dado cuenta del volumen tan grande de información que está a tu alcance?
- ¿Te has dado cuenta, también, de lo fácil que resulta perderse y no llegar a ningún sitio?
- ¿Qué te parece el resultado final del trabajo que entre todos habéis hecho?
- Señala algunas dificultades que has encontrado a lo largo de la elaboración ¿Cómo las has solucionado? ¿Ha merecido la pena el esfuerzo?
Espero que después de este trabajo, seas capaz de apreciar mejor las posibilidades de Internet y que, incluso, te guste un poco más la Historia.
Fuente.
José Luis Gamboa:
- ¿Qué hemos hecho? (Breve descripción del trabajo)
- ¿Qué pasos hemos seguido?
- ¿Qué herramientas hemos usado?
- ¿Qué dificultades hemos tenido?
- ¿Las hemos superado? ¿Sí? ¿Cómo? ¿No? ¿Cómo las hemos obviado?
- ¿Qué hemos aprendido?
- ¿Qué no haremos en futuras tareas?
Ana Concejero:
Three key parts :
- Language passport. The students file their qualifications.
- Language biography. The students reflect on what they are able to do in the language they are learning and evaluate their progress.
- Dossier. It includes examples of their work at school: audio and video recordings, written work ... and any other documentation that supports what is included in the Passport and Biography.
What I can do in English:
Reading | With difficulty | Ok | Easily |
I can identify the main ideas of a text. | |||
I can scan a text for specific information. | |||
I can understand a graded reader. | |||
I can use the Internet to find information in English. | |||
I can use different strategies given in class for reading texts. | |||
Listening | |||
I can understand the general meaning of a listening. | |||
I can understand specific information. | |||
I can follow video clips. | |||
I can understand the general meaning of a dialogue. | |||
I can use different strategies given in class for listenings. | |||
Speaking | |||
I speak English in class. | |||
I can use correct pronunciation and intonation. | |||
I can express an opinion. | |||
I can describe an event. | |||
I can hold a brief conversation. | |||
Writing | |||
I can write an essay. | |||
I can write informal-formal letters. | |||
I can write a book review. | |||
I can check my writing for any mistakes. | |||
I can use the Internet and the 2.0 tools. | |||
I can use different strategies given in class for writing. |
Subscribe to:
Entradas (Atom)